top of page

איך להפסיק לדאוג לגבי המצב הכלכלי שלכם?

אם אתם דואגים הרבה מהמצב הכלכלי שלכם, מהתקציב שלכם, מתשלום חשבונות או קניית מצרכים, אז אולי אתם לא מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר בקשר לניהול הכסף שלכם.


לאחרונה, היתה לי שיחה עם בעל עסק לגבי הדרך שבה הוא מקבל החלטות בעסק שלו. המסקנה שהגעתי אליה היא שקבלת ההחלטות שלו בעסק מתבססת על פחד. הוא לא מסתכל קדימה ומתכנן תכניות לטווח ארוך. במקום זה, הוא בד"כ עובד בשיטה של כיבוי שרפות, (פותר בעיה אחרי בעיה).

ככל שחשבתי יותר על השיחה שהיתה לנו, זה הזכיר לי אנשים שמתמודדים עם הכספים שלהם בבית באותה צורה. הם פועלים ממקום של פחד, שמשפיע על ההחלטות היומיומיות לגבי הכסף שלהם ומונעים מעצמם לקבל החלטות ולהגדיר יעדים ארוכי טווח.


רוצים לדעת איך אתם יכולים להפסיק לדאוג לגבי הכסף שלכם ולהתחיל לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר? בדיוק על זה אני הולכת לדבר כאן.


יש לי שאלה אליכם, ואני רוצה שתענו לעצמכם בכנות -

כשאתם מקבלים החלטות בעסק ובבית, האם אתם פועלים ממקום של פחד?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע האם אתם מקבלים החלטות ממקום של פחד כשזה מגיע לניהול הכסף שלכם. ברגע שתענו לעצמכם על זה, אתם תוכלו לפעול כדי לשנות את זה ולהתחיל לעשות תהליך אמיתי בחיים הפיננסיים שלכם.

אני אתן לכם כמה סימנים שיעזרו לכם להבין האם אתם פועלים ממקום של פחד:

🔮 אתם תמיד מסתכלים קדימה למשכורת של החודש הבא כדי לוודא שאתם יכולים לכסות את ההוצאות שלכם.

🔮 אתם מוטרדים מכל הוצאה שיש לכם בבית, כמו קניית מזון בסופר, תשלום חשבונות או איך תשלמו להוצאות בלתי צפויות.

🔮 אם אתם מאבדים את מקום העבודה שלכם, לא תוכלו לשלם את החשבונות שלכם באותו חודש ובחודשים הבאים. בנוסף, אין לכם חיסכון לשעת חירום.

🔮 הכסף שלכם נעלם ממש קרוב למועד שקיבלתם אותו.

🔮 אף פעם אין לכם כסף למותרות, כמו לצאת לארוחת ערב במסעדה, לתת מתנה לחתונה ועוד.

🔮 מצבי חירום כמו: תיקון דוד שמש או תיקון הרכב, גורמים לכם לחוסר נוחות ודאגה.

🔮 אתם רוכשים בכרטיס אשראי, למרות שככל הנראה תיכנסו למינוס בחשבון הבנק.

🔮 אין לכם כסף בחיסכון.


אם אתם מזהים את עצמכם בחלק מהדוגמאות שנתתי כאן, אתם ככל הנראה מקבלים החלטות מתוך פחד. המשמעות היא, שאתם לא מתכננים קדימה, אתם חושבים על מה שקורה כאן ועכשיו, ואין לכם רזרבות.


איך להפסיק לנהל את הכספים שלכם מתוך פחד?


כשאתם פועלים מתוך מקום של פחד לגבי הכספים שלכם, בדרך כלל, זה בגלל שאתם חיים על הקצה של ההכנסה שלכם. אין לכם את הגב של תוכנית חיסכון לשעת חירום, ואתם מרגישים שאתם לא בשליטה על הכסף שלכם.


יש מספר דרכים שיוכלו לעזור לכם לשנות את הגישה שלכם לגבי הכסף ולהפסיק לפעול מתוך מקום של פחד:

  1. אתם צריכים לפתוח תוכנית חיסכון לשעת חירום שיכולה לעזור לכם להרגיע את הלחץ. תוכנית חיסכון לשעת חירום עוזרת לייצר שקט נפשי מאחר והיא פועלת כמו ביטוח ויכולה לעזור לכם לכסות הוצאות בלתי צפויות כשיגיעו.

  2. כדאי לתכנן יעדים לטווח ארוך, תמיד תזכרו שהעתיד יגיע וככל שתתכוננו לקראתו מבחינה כלכלית, יהיה לכם קל יותר.

  3. מומלץ לבנות תקציב חודשי, ולעדכן אותו אחת לחודש לפחות.

  4. תבדקו האם אתם מוציאים יותר כסף ממה שאתם מכניסים, ולכן אתם שקועים בחובות. במידה וכן, זה הזמן להכין תוכנית פעולה שתשנה את המצב הזה.

בואו נדבר על בניית תקציב לבית


עכשיו זה הזמן לבנות את התקציב שלכם. תתחילו מבניית תקציב של ההוצאות הבסיסיות שלכם, ובכסף הנותר תשתמשו להגדלת תוכנית החיסכון שלכם לשעת חירום. זה אומר להקטין הוצאות ולשנות את סדרי העדיפויות שלכם. בחודשים הראשונים, התקציב שלכם יהיה קטן, אבל תזכרו שזה זמני. לאחר שתחסכו מספיק בתוכנית החיסכון שלכם, תוכלו להגדיל את התקציב.


תקציב חודשי יכול לעזור לכם לנהל את ההכנסה שלכם באופן קבוע, כדי שלא תאבקו בתשלום החשבונות, בתשלום למצרכים או שתצטרכו לספור את הימים עד לקבלת המשכורת הבאה.


ההצעה שלי אליכם, סגלו לכם הרגל לעבוד לפי תקציב בעסק ובבית. זה ישפר לכם פלאים את ההתנהלות הכלכלית. תהיו בטוחים שאתם מתקצבים סכום כסף להגדלת תוכנית החיסכון לשעת חירום. ברגע שתעבדו לפי תקציב במשך מספר חודשים, אתם תוכלו ללמוד לאן הכסף שלכם הולך.


זה יכול לעזור לכם לזהות את הסיבה לבעיה שלכם - האם הבעיה היא הוצאות מיותרות, חובות שהצטברו לכם, או שאתם לא מכניסים מספיק כסף הביתה. זה יכול להיות גם שילוב של הסיבות האלה. האמת, שבדרך כלל זה שילוב של מספר סיבות.

תגדילו את ההכנסה שלכם


בשלב הבא, אתם צריכים להתייחס להכנסה שלכם. חשוב שתכירו את המספרים שלכם.

אם אתם עובדים לפי תקציב וחוסכים כל חודש, אבל עדיין אין לכם מספיק כסף לחיות בנוחות שאתם רוצים, אז אתם כנראה צריכים להגדיל את ההכנסה שלכם. זה יכול להיות על ידי מעבר לעבודה חדשה עם שכר גבוה יותר או אפילו לעבוד בעבודה נוספת כדי לייצר עוד מקורות הכנסה.

האם אתם מקבלים החלטות מתוך פחד? והאם אתם הולכים לעשות את הדברים אחרת מהיום?

חברים, תזכרו שהכל נמצא בשליטה ובידיים שלכם!! אל תחכו לקרייסס הבא שיגיע. תפעלו עכשיו כדי להתכונן לכל מצב שיגיע.


יש לכם בחירה איך להתנהל עם הכסף שלכם.. אני רק יכולה להגיד לכם, שהתנהלות כלכלית נכונה היא אפשרית לכולם.


אני כאן בשבילכם 🌺


📌 רוצים לקבל מדריך וידאו במתנה לחיסכון בתשלומי המיסים ולהתנהלות נכונה יותר? לחצו כאן




📌 מעניין אתכם לדעת איך לחסוך כסף בכל חודש ולהפסיק לחיות ממשכורת למשכורת? מוזמנים לצפות בהדרכה שהכנתי לכם.

לחצו על התמונה 👈



מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי.

bottom of page