top of page

בעיית תזרים הורסת לכם את העסק!

הסיבה העיקרית שעסקים קטנים נסגרים קשורה לחוסר בתזרים מזומנים (חוסר בכסף). כשאין לכם כסף בעסק, אתם לא יכולים לשלם את החשבונות, לא יכולים לשלם משכורות, וכו'. אגב, זה לא משנה כמה כסף אתם מכניסים לעסק. אני פוגשת עסקים עם מחזור מכירות מאוד גבוה ועדיין אין להם כסף לשלם את ההוצאות השוטפות של העסק.

תזרים מזומנים זה הדופק של העסק.


מה זה תזרים מזומנים?

  • תזרים מזומנים זה זרימת הכסף לעסק ומהעסק שלכם. האם יש לכם מספיק כסף או שאין לכם מספיק כסף בנקודות זמן מסוימות בעסק? זה לא כמות המכירות שלכם וזה לא הרווחים, זה הכסף שיש לכם בפועל.

  • כשיש לכם תזרים מזומנים חיובי, יש לכם יותר כסף שנכנס לעסק מכסף שיוצא מהעסק ואז אתם יכולים לשלם חשבונות וכל הוצאה אחרת שיש בעסק.

  • כשיש לכם תזרים מזומנים שלילי, אתם לא יכולים לשלם חשבונות והוצאות אחרות, כי לא נכנס מספיק כסף לעסק.


תזרים המזומנים שלכם יכול להיפגע מגורמים שונים:


תמחור לא נכון למוצרים או השירותים - אתם מוכרים טוב במהלך החודש, אבל לא נשאר לכם כסף להוצאות של העסק, כי אתם לא מתמחרים כמו שצריך. שולי הרווח לא טובים וזה מוביל לפגיעה בתזרים מזומנים.

כל הכסף יוצא על הוצאות של העסק ואתם לא חוסכים בכלל – כשכל הכסף יוצא על ההוצאות של העסק ולא נשאר לכם כסף לחיסכון, אתם מסכנים את העסק ואת עצמכם. כל עסק צריך כרית ביטחון לתקופות חלשות יותר.

בחודשים חלשים יותר של מכירות, העסק לא מייצר מספיק כסף – למשל אם יש לכם עסק עונתי, זה יוצר בעיה. כי יכולים להיות חודשים חלשים עם פחות מכירות ועדיין יש לכם הוצאות קבועות בעסק בכל חודש, כמו למשל: שכר דירה, חשבונות בסכומים קבועים, תשלום משכורות לעובדים. אתם צריכים לדעת כמה כסף אתם צריכים כדי לכסות את כל ההוצאות, כולל תשלומי המיסים לרשויות המס.

הוצאות בלתי צפויות בעסק – אם אתם לא נערכים נכון להוצאות כאלה, זה עלול לפגוע בתזרים המזומנים של העסק. למשל: כאשר לקוח גדול לא משלם לכם בזמן או לא משלם בכלל ואתם צריכים את הכסף כדי לשלם לעובדים ולשלם חשבונות, או כאשר אחד הרכבים של העסק מושבת, או כל הוצאה בלתי צפויה אחרת.


המטרה שלי היא לעזור לכם לייצר עוד כסף בעסק. אני לא רוצה שיהיה לכם חלום על הצלחה פיננסית בעסק. אני רוצה שבפועל, במציאות, תגיעו לזה. ניהול תזרים מזומנים זה הבסיס של כל ההתנהלות הפיננסית בעסק. כשתעשו את זה נכון, תוכלו להתחיל לחשוב על הצמיחה האמיתית של העסק ולשפר את הרווחיות בעסק.


אז מה אתם צריכים לעשות כדי לנהל את תזרים המזומנים?


בגדול, בניהול תזרים המזומנים אתם צריכים להבין:

✅ מתי צפוי להיכנס כסף לעסק?

✅ איך להכניס יותר כסף לעסק, מוקדם ככל האפשר?

✅ איך לנהל את ההוצאות בצורה נכונה כדי לא להגיע לבעיות בתזרים המזומנים?


11 פעולות שיעזרו לכם לשפר את תזרים המזומנים בעסק:


📌 זה הזמן להכיר ולהבין את המספרים שלכם

אתם צריכים להבין כמה כסף נכנס לעסק ממכירת מוצרים או מתן שירותים וכמה רווח זה מייצר לכם בעסק. ההכנסות שלכם בעסק משתנות בין חודש לחודש, לכן אתם צריכים לדעת כמה כסף נכנס לעסק בכל חודש כדי לתכנן טוב יותר.


📌 אתם צריכים שיהיה לכם תקציב

תקציב נותן לכם גבולות גזרה, תכנון של ההכנסות ושל ההוצאות. תקציב עוזר לכם להבין לאן הכסף שלכם הולך, כמה הוצאות יש לכם בעסק בכל חודש, לדוגמא – כמה עולה לכם דלק לרכבים של העסק? מה העלות החודשית של ההוצאות המשרדיות? כמה משכורות אתם משלמים בכל חודש? אני יודעת!! יש הרבה בעלי עסקים שלא אוהבים להכין תקציב. אבל אתם חייבים שיהיה לכם תקציב. אם אתם לא יודעים איך הכסף שלכם מתנהג, הכסף שלכם יעשה מה שהוא רוצה. אני מלווה הרבה בעלי עסקים, שמכניסים הרבה כסף לעסק, יש להם הרבה מכירות ועדיין נמצאים בחוסר תמידי של כסף. ואז הם שואלים: איך זה הגיוני? איך יכול להיות שנכנס מלא כסף לעסק, ועדיין אין לי כסף? איך יכול להיות שאני מגיע לסוף החודש בעסק שלי ולא נשאר לי כסף? והסיבה לזה היא אתם לא שמים לב איך הכסף שלהם מתנהג. אין לכם תקציב, אתם לא מוודאים שההוצאות שלכם בעסק תואמות לתקציב, אתם לא יודעים כמה כסף הולך לתשלום חשבונות, כמה כסף אתם מושכים לעצמכם כמשכורת? כמה כסף לשים בצד למיסים?


📌 אם אין לכם תוכנית חיסכון לשעת חירום, זה הזמן לפתוח

אתם צריכים שתהיה לכם תוכנית חיסכון לשעת חירום בעסק שלכם. דברים יכולים לקרות. לקוח גדול יכול לעזוב, יש לכם הוצאות בלתי צפויות ועדיין יש לכם חשבונות לשלם, נכון? אתם צריכים שתהיה לכם את האפשרות להזרים כסף לעסק במידה ותהיה בעיה כזו. כמה כסף לשים בתוכנית חיסכון לשעת חירום? זה תלוי בעסק שלכם, אבל בגדול – כדאי שיהיה שם סכום כסף של 3-6 חודשים לכיסוי ההוצאות של העסק.


📌 הפסיקו לערבב בין ההוצאות האישיות לעסקיות

חלק מכם משלמים על הוצאות אישיות מהעסק שלכם וזו ממש טעות. ההוצאות הפרטיות שלכם צריכות להיות בנפרד מהעסק שלכם.. למשל - אם אכלתם במסעדה בערב, זו לא הוצאה של העסק, אז אל תשלמו עם כרטיס האשראי של העסק. אחת הסיבות לכך שלבעלי עסקים אין מושג מה קורה להם בעסק היא שההוצאות הפרטיות והעסקיות מעורבבות.


📌 תגרמו ללקוחות לשלם לכם מהר

כשאתם נותנים שירות ללקוח או מוכרים לו מוצר אתם צריכים לקבל כסף עבור זה. אם אתם רוצים שהכסף ייכנס לבנק, תעשו ללקוחות שלכם חיים קלים.

  • תשלחו דרישת תשלום ללקוחות מוקדם ככל האפשר – נתתם שירות ללקוח, אל תחכו יותר מידי עם שליחת דרישת התשלום. המטרה שלכם היא לקבל את הכסף הכי מהר שאפשר.

  • אפשרו ללקוחות שלכם לשלם אונליין - יש בעלי עסקים שלא מאפשרים ללקוחות לשלם בכרטיס אשראי כי הם לא רוצים לשלם על עמלת הסליקה. חבל! אתם יורים לעצמכם ברגל. יש הרבה לקוחות שיעדיפו לשלם לכם באשראי. אם תשלחו להם לינק לתשלום אונליין, אתם מאפשרים להם ללחוץ על כפתור ולשלם במיידי.

  • תעקבו אחר לקוחות שמאחרים בתשלום – אם יש לקוחות שחייבים לכם כסף, אל תרפו ואל תוותרו עד שאתם מקבלים את הכסף. תהיו מנומסים אך אסרטיביים, זה הכסף שלכם.

📌 הקדימו הכנסות מלקוחות (אם אפשר)

כשאתם עושים עבודה גדולה ואתם לא גובים חלק מהסכום לפני ביצוע העבודה, אתם מקשים על תזרים המזומנים שלכם. יש מקרים שאתם צריכים לקנות חומרי גלם לעבודה, או לשלם לעובדים משכורות. תשקלו לבקש חלק מהסכום לפני התחלת העבודה. דרך נוספת להקדים הכנסות מלקוחות היא אם למשל מדיניות קבלת הכסף מלקוחות היא שהם משלמים לכם כעבור 30 יום – אתם יכולים להציע להם הנחה אם הם ישלמו לכם, למשל ב- 10 הימים הראשונים. אולי הם ישלמו לכם מהר יותר כדי לקבל את ההנחה.


📌 שמרו את הרווחים שלכם בעסק

יש הרבה בעלי עסקים שכשנכנס להם הרבה כסף לעסק, הם מוציאים אותו ומשתמשים בו. אתם צריכים להשאיר את הכסף בעסק עד שתבינו מה הדבר הכי נכון לעשות.


📌 נהלו את המלאי שלכם

אם יש לכם מלאי שיושב על המדף בחנות, זה כסף שיושב על המדף. ניהול מלאי הוא גורם משמעותי בתזרים מזומנים. יש בעלי עסקים שקונים מלאי בצורה לא מחושבת, לא מחזירים לספקים כשצריך וזה יושב אצלם בלאי תקופה ממושכת. תנהלו את המלאי שלכם, זה יזרים לכם עוד כסף לעסק.


📌 שלמו את החשבונות שלכם בזמן

רכזו את כל החשבונות במקום אחד כדי שלא תפספסו אותם. איחור בתשלום חשבונות עלול לגרור תשלומי קנסות וריביות. כשתשלמו חשבונות בזמן זה יעזור לכם לשלוט בהוצאות, לעמוד בתקציב ואתם תדעו כמה כסף אתם צריכים עד לסוף החודש. בנוסף, כדאי לבדוק האם אתם יכולים לקבל הנחה על תשלום מוקדם של חשבונות ואם כן, תשקלו לעשות זאת.


📌 נהלו משא ומתן עם הספקים שלכם

לקבל הנחות מספקים יכול לעזור לכם לשפר את תזרים המזומנים בעסק, אבל קבלת תנאי תשלום נוחים יכול לעזור לכם יותר. תשאלו את הספקים לגבי תנאי התשלום ותתאימו את מועדי התשלום לספקים לפי מועד קבלת הכסף מהלקוחות.


📌 חסכו כסף לתשלומי המיסים

מיסים צריך לשלם. אם אתם לא משלמים מיסים באופן שוטף, וודאו שיש לכם כסף בצד לתשלומי המיסים. לדוגמה: כדאי לחסוך כסף בצד לתשלומי המע"מ. מע"מ זה כסף שאתם גובים עבור המדינה ומהווים צינור. הכסף הזה לא שלכם. לכן שימו את הכסף הזה בחסכון בצד עד שתשלמו אותו במסגרת התשלומים השוטפים למע"מ.


כל מה שדיברנו כאן הוא כדי שתייצרו תזרים מזומנים טוב בעסק שישמור על הבריאות הפיננסית של העסק שלכם וכדי שתמשיכו לצמוח ולייצר אפילו עוד מכירות ועוד רווחים.


אני מקווה שזה יעזור לכם להרים את הראש למעלה ולהבין לא רק את החשיבות של תזרים מזומנים, אלא גם את המשמעות האמיתית של ניהול תזרים מזומנים. להבין את המשמעות של זרימת הכסף לעסק שלכם ומהעסק שלכם.


כשתבצעו את הפעולות המופיעות כאן למעלה, זה יעזור לכם לנהל את תזרים המזומנים.

בדרך הזו תהיו מוכנים לתקופות חלשות יותר בעסק, תהיו מוכנים לאירועים לא צפויים ולהוצאות לא צפויות.

הכי חשוב – תרגישו שאתם מנהלים עסק יציב שמפרנס אתכם ואת המשפחה שלכם, אתם תרגישו תחושת ביטחון ושקט נפשי.


📌 רוצים לקבל מדריך וידאו במתנה לחיסכון בתשלומי המיסים ולהתנהלות נכונה יותר? לחצו כאן

📌 קורס אינטרנטי "יותר כסף בעסק" (התנהלות פיננסית מיטבית שמייצרת שקט נפשי) לחצו כאן




מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי.

bottom of page