3 פעולות חשובות לניהול הכסף בעסק שכל עצמאי חייב להכיר (ולעשות...)



בכל יום שעובר, יותר ויותר אנשים מחליטים לעזוב את העבודה שלהם כשכירים

ולהפוך לבעלי עסק עצמאיים

או - לשלב בין העבודה שלהם כשכירים לבין ניהול עסק עצמאי.


השאלה היא - האם הם יודעים לעשות את זה נכון?


רוב בעלי העסקים פותחים את העסק החדש ומיד רצים לחפש לידים ולקוחות

ואין להם מושג איך לתפעל את העסק מבחינה פיננסית.

אתם יודעים.. כל ההתעסקות עם הכסף של העסק.


בעלי עסקים לא תמיד מקבלים החלטות פיננסיות טובות,

וזה משפיע מאוד על ההצלחה שלהם כבעלי עסקים.

כל בעל עסק צריך לדעת איך לנהל את הכסף בעסק.

דברים כמו:

👈 איך לתכנן את ההוצאות של העסק?

👈 וכמה כסף נכנס לעסק או צפוי להיכנס..?

👈 כמה כסף יש להם בבנק..?


אנחנו נמצאים עכשיו בתחילת השנה וזה זמן מצוין ללמוד איך לעשות את הדברים קצת אחרת.


אז מהן 3 הפעולות החשובות לניהול הכסף בעסק שאתם חייבים להכיר?


הפעולה הראשונה היא - הצבת יעדים פיננסיים


כשיש לכם מטרות ויעדים פיננסיים בעסק,

אתם יכולים לכוון את עצמכם לכיוון שאליו אתם רוצים להגיע

ואתם מגדילים ומייצבים את הביטחון הפיננסי שלכם כבעלי העסק!


יש הרבה יתרונות להצבת יעדים פיננסיים

ועדיין לרוב בעלי העסקים שאני פוגשת אין יעדים פיננסיים מוגדרים. ממש כך!

לחלקם יש מטרות וחלומות, כמו למשל:

להגדיל את ההכנסות של העסק, לקנות רכב חדש, להשתתף בקורס יוקרתי או סדנא בחו"ל וכו'.

אבל הם לא מתורגמים ליעדים פיננסיים.

כלומר, הם לא עצרו לשאול את עצמם:

"כמה כסף הם צריכים תכל'ס כדי להגשים את החלומות האלה?".


אם אין לכם יעדים פיננסיים מוגדרים, שמכוונים אתכם כמה כסף לחסוך בכל חודש,

אז כנראה שהכסף הזה ילך לדברים אחרים. כי תמיד יש דברים אחרים...


כדי להציב יעדים פיננסיים, עליכם לעשות את הדברים הבאים:

🧐 לחשוב מה חשוב לכם להשיג בטווח הקצר ובטווח הארוך.

🧐 לחבר את היעדים הפיננסיים שלכם למספרים (כמות, כסף וכו') ולתאריכי לוחות זמנים

🧐 לקבוע סדר עדיפות להשגת היעדים

🧐 לבדוק את ההתקדמות שלכם לעבר השגת היעד באופן שוטף


זה לא חשוב כמה זמן ייקח לכם להגשים את היעדים.

העיקר שאתם מתקדמים לעבר היעד ובסוף הדרך מצליחים להשיג את היעדים שלכם!

כך תייצרו לעצמכם ביטחון פיננסי שיגן עליכם ועל המשפחה שלכם

וייתן לכם הרבה שקט נפשי.


הפעולה השנייה היא - ניהול תקציב


רוצים לדאוג פחות לגבי העתיד של העסק? תנהלו תקציב!!


תקציב הוא כלי שעוזר לכם לתכנן את הפעילות הפיננסית של העסק שלכם (הכנסות והוצאות) לשנה הקרובה. הוא מעיין תחזית של ההכנסות, ההוצאות ושל הרווח.

תקציב יכול לעזור לכם לבנות תוכנית פעולה לשנה הקרובה!


הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות, כבעלי עסק עצמאי, הוא לחיות מיום יום ולא להסתכל קדימה על מה שהולך להיות. מה צפוי להיות בעסק שלכם בחודשים הקרובים או בשנה הקרובה!


נכון שהחיים דינמיים, שהעסק שלכם משתנה, הרצונות שלכם משתנים ויש תמיד דברים לא צפויים. אבל התקציב שלכם יכול להיות קרוב למציאות. איך?

כשתהפכו את התקציב שלכם לכלי עבודה בעסק שלכם.


כדי לנהל תקציב, עליכם לעשות את הדברים הבאים:

🧐 לבדוק את ההוצאות וההכנסות של העסק בשנה האחרונה ולפי זה לתכנן קדימה את 12 החודשים הקרובים. אם העסק שלכם הוא חדש, אתם יכולים לעשות תחזית.

🧐 להכניס את הנתונים לקובץ אקסל או על דף נייר, לפי חלוקה של חודשי השנה. תתחילו עם ההכנסות הצפויות ואחר כך עם ההוצאות הצפויות. הכנסות פחות הוצאות תקבלו את הרווח הצפוי.

🧐 הפכו את התקציב שבניתם לתוכנית פעולה של העסק שלכם וצאו לדרך!

🧐 יש לכם שינויים בתחזיות - עצרו ותקנו את התקציב לחודשים הבאים.


אל (!!!) תכינו תקציב ותכניסו אותו למגירה נסתרת שלא תראו אותו לעולם!

שימו אותו במקום גלוי לעין והשתמשו בו בכל החלטה פיננסית שעליכם לקחת.


הפעולה השלישית היא - ניהול תזרים מזומנים


תזרים מזומנים זה הכסף שיש לכם בפועל!

זה לא הערכות ⚖️ או השערות 🤔 או תקוות 🙏 לכמה כסף יש לכם!


למה אני מדברת אתכם על תזרים מזומנים?

💰 תזרים מזומנים הוא הדופק של העסק!

💰 ניהול תזרים מזומנים עוזר לכם לשמור על העסק שלכם בתפעול השוטף ובטווח הארוך.

💰 תזרים מזומנים זה הכסף שמזיז את העסק שלכם בכל נקודת זמן.



כדי לנהל תזרים מזומנים, עליכם לעשות את הדברים הבאים:

🧐 לעקוב בפועל, פעם אחת בחודש לפחות, אחר הכסף שיוצא מהעסק לעומת הכסף שנכנס לעסק.

🧐 להבין מתי זמני כניסה ויציאה של כסף מהעסק כדי לתכנן נכון את התשלומים שלכם לספקים, לעובדים ולרשויות המס ולתכנן את הגבייה מהלקוחות שלכם.

🧐 להפסיק עם הגישה הספונטנית והזורמת של כניסה ויציאה של כספים מהעסק.


רק ככה תגיעו למצב שחשבון הבנק שלכם לא מרוקן!!!

ככל שהעסק שלכם ינוהל בצורה מתוכננת ופחות ספונטנית, ככה הוא יישאר יציב לאורך זמן.



לסיכום, הפעולות הפיננסיות שעליכם להתחיל מהיום הן:

1. הצבת יעדים פיננסיים

2. ניהול תקציב

3. ניהול תזרים מזומנים


הפעולות האלו מתאימות לכל אחד שרוצה להתנהל נכון עם הכסף שלו,

אבל מתאימות בעיקר לבעלי עסק עצמאי.


זה אולי נשמע מסובך אבל זה ממש לא חייב להיות ככה.

נכון שזה מצריך מעקב ועבודה, אבל זה לא בשמיים.

וזה בטוח הדבר הכי טוב שתעשו לעסק שלכם!


צאו לדרך - עם עסק מסודר יותר, מאורגן יותר ועם הרבה יותר כסף בעסק!



רוצים לקבל מדריך וידאו במתנה לחיסכון בתשלומי המיסים ולהתנהלות נכונה יותר? לחצו כאן



מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי.

עקבו אחרינו ברשת
  • גביזון ושות' בפייסבוק
  • גביזון ושות' ביוטיוב
  • גביזון ושות' באינסטגרם
  • גביזון ושות' בלינקדאין
הורידו את האפליקציה

לקבלת טיפים פרקטיים ולעדכונים שוטפים, כדאי לך להוריד את האפליקציה החדשה שלנו - גביזון ושות' רואי חשבון   
זמינה ללא עלות בחנויות האפליקציות!

צרו איתנו קשר

© 2018 כל הזכויות שמורות לגביזון ושות'

עיצוב אתר ומיתוג: שרון גולן