top of page

10 טיפים לניהול טוב יותר של הכסף שלכם

אולי אתם חיים מחודש לחודש ומרגישים שהכסף פשוט נעלם בסוף החודש, למרות שאתם מרוויחים טוב יחסית, או שאתם מודאגים מזה שלא חסכתם כסף בצד לשעת חירום. לא חשוב אילו דאגות יש לכם, עכשיו זה הזמן לטפל בכספים שלכם ולסגל הרגלים פיננסיים טובים. כשיש לכם הרגלים פיננסיים טובים, החיים הרבה יותר קלים.

הדרך שבה אתם מוציאים את הכסף שלכם משפיעה על הרווחה הכלכלית ועל סכום החובות שיש לכם.


הנה 10 טיפים מעולים שיעזרו לכם לשפר את ההרגלים הפיננסיים שלכם:


תבינו מה סדרי העדיפויות שלכם

אתם צריכים לקבל החלטה לגבי סדרי העדיפויות שלכם ולהתמקד במה שחשוב לכם בחיים, נכון להיום. לכל אחד מכם יהיו יעדים אחרים, וזה בסדר גמור. בואו ניקח כמה דוגמאות כדי להמחיש:

מינוס בבנק, ניהול כסף, הוצאות
מה סדרי העדיפויות שלכם?
  • אם יש לכם מינוס גבוה בבנק, שגורם לכם לכאבי בטן בכל פעם שאתם נכנסים לחשבון הבנק שלכם, אז כיסוי המינוס יהיה היעד הראשון שלכם.

  • אולי זה רכישת בית או חופשה משפחתית שאתם רוצים לחסוך לזה כסף.

  • אולי אתם רוצים לפתוח חיסכון לשעת חירום, שיעזור לכם לממן הוצאות לא צפויות.

  • אולי חשוב לכם לממן לימודים אקדמאים לילדים, או להחליף את הרכב כל 3 שנים לרכב חדש.

המשמעות של קביעת סדרי העדיפויות היא, שכדי להשיג את היעדים האלה, אתם צריכים להוציא פחות כסף על דברים אחרים על מנת שתוכלו לעמוד ביעדים שבאמת חשובים לכם.

מזכירה לכם, שכמו הכסף שיש לכל אחד מכם היא מוגבלת, ולכן כדאי שתחשבו על מה אתם מוציאים את הכסף שלכם ואיך זה מקדם אתכם בחיים.


עקבו אחר ההוצאות שלכם

האם אתם יודעים להגיד לי על מה אתם מוציאים כסף בכל חודש וכמה כסף אתם מוציאים? לאן הכסף שלכם הולך? רוב האנשים לא מודעים לסכומים שהם מוציאים בכל חודש.

הם רק יודעים שהכסף נעלם עד לסוף החודש. הוצאות קטנות פה ושם מצטברות במהירות, ולפני שאתם שמים לב, אתם חורגים מהתקציב שלכם. אז כדי לקבל את התמונה המלאה של הרגלי הקניות שלכם, כדאי שתבצעו ניתוח של הנתונים הכספיים שלכם בחודשים האחרונים. אם זה קשה לכם, אז גם בדיקה של חודש אחד תעזור לכם.

תעברו על ההוצאות שלכם בכרטיס האשראי, בשיקים, בחשבון הבנק, במזומן, ותבדקו כמה כסף אתם מוציאים ועל מה אתם מוציאים. זה יעזור לכם לחלק לקטגוריות הוצאות שונות, כמו למשל: הוצאות על מזון, הוצאות על ביטוחים, הוצאות על רכב וכו'. לאחר מכן, תעברו על כל הקטגוריות ותראו כמה כסף אתם מוציאים על כל קטגוריה וכך תבינו לאן הכסף שלכם הולך.

אולי תופתעו מסכום הכסף שאתם מוציאים על בגדים או על ביטוחים או כמה גבוה אחוז ההוצאות של מזון ומכולת בהשוואה להכנסות שלכם. אם לא תבצעו את המעקב, לא תוכלו לדעת! במספרים אין "בערך", יש "בדיוק".


הכינו תקציב

עכשיו כשאתם יודעים כמה אתם מוציאים בכל חודש, זה הזמן להכין תקציב להוצאות ולהכנסות שלכם. תקציב טוב צריך להשתלב עם סדרי העדיפויות שלכם. לדוגמא: נניח שאתם חובבי כושר וכשאתם מסכמים את ההוצאות שלכם, אתם מגלים שבחודש ממוצע, אתם מוציאים 600 ש"ח על חדר כושר, אימוני יוגה ועל ציוד כושר חדש הביתה. אם זה חשוב לכם, אז אתם לא צריכים לצמצם בהוצאות האלה. אבל, כדי לעמוד ביעדים שחשובים לכם, נניח שהיעד שלכם הוא לכסות את המינוס, אתם תצטרכו לצמצם בהוצאות במקומות אחרים. אולי תקנו אוכל הביתה בסופר זול יותר או שתיקחו לעבודה ארוחת צהריים שהכנתם בבית במקום להזמין אוכל בחוץ. יש כאן מקום ליצירתיות שלכם. אתם יכולים להכין תקציב בקובץ אקסל, במחברת או בכל תוכנה שנוחה לכם. וזה מוביל אותנו לטיפ הבא.


השתמשו בתקציב

תנו לתקציב הזדמנות לפחות חודש אחד

מכירים את זה שאתם מכינים תקציב, ואז שוכחים ממנו? זה קורה להרבה מאוד אנשים. התקציב שלכם חסר משמעות אם אתם מכינים אותו ואז שוכחים ממנו ולא משתמשים בו.

התקציב נועד לעזור לכם לעקוב אחר ההוצאות של החודש ולקבל החלטות שקשורות לכסף שלכם.

בכל נקודת זמן במהלך החודש, התקציב יעזור לכם לדעת כמה כסף אתם יכולים להוציא, תוך התחשבות בכל ההוצאות שנשארו לכם לשלם עד לסוף החודש.

כשאתם מכינים תקציב, תנו לו הזדמנות במשך חודש אחד לפחות. אתם צריכים לראות אם הוא עובד ומתאים לכם. תקציב זה סוג של תוכנית עבודה, ואם לא תיישמו את תוכנית העבודה שלכם, במשך חודש אחד לפחות, לא תראו את ההשפעות הטובות על הכסף שלכם.

אז תכינו לכם תקציב, תתחילו להשתמש בו ותתמידו.


צפו להוצאות בלתי צפויות

לא משנה מה סדרי העדיפויות שלכם, אתם צריכים שיהיה לכם חיסכון שישמש אתכם לשעת חירום. אתם לא צריכים שיהיה לכם שם סכום מאוד גבוה, אבל כדאי שתתחילו לשים כסף בצד לשעת חירום. אתם לא יודעים מה צפוי לקרות.

אתם יכולים, חלילה, לאבד את העבודה שלכם, או שיהיו בעיות רפואיות למישהו מהמשפחה, או שהדוד יתקלקל או שהרכב יעשה בעיות, או כל מצב חירום אחר. בין אם אנחנו רוצים בזה או שלא, קורים דברים בחיים וכדאי שתהיו מוכנים. כיש לכם כסף בחיסכון לשעת חירום, תוכלו לטפל בבעיות כשהן מגיעות וזה ייתן לכם תחושת ביטחון שאתם יכולים להתמודד עם המצב. רוב מצבי החירום שקורים מביאים איתם המון לחץ וחרדה גם ככה, בידיים שלכם להתכונן אליהם מבחינה פיננסית.

איך תתחילו לחסוך לשעת חירום? זה תלוי בכם. אם יש לכם כסף בחיסכון, אתם יכולים לייעד אותו לחיסכון לשעת חירום. או שאתם יכולים לחסוך בכל חודש סכום כסף שישמש לשעת חירום. כל אחד בהתאם למה שמתאים לו.


אל תשכחו לתקצב לכם סכום ל"מותרות"

הרבה אנשים שמתחילים לעבוד עם תקציב, ומבינים שהמצב הכלכלי שלהם לא טוב, מוותרים על הוצאות שהן לא הכרחיות, קוראים להן "מותרות" (כמו למשל: הוצאות על בילוי, טיפוח אישי, בגדים ומסעדות). אני מאמינה, שלכולנו מגיע להוציא כסף על דברים שעושים לנו טוב, גם אם זה לא הוצאה הכרחית.

אבל חשוב, שכמו כל הוצאה, גם הוצאה על מותרות תהיה מתוקצבת ובשליטה.


וודאו שאתם משלמים את המחיר המשתלם ביותר


מתי בדקתם את התשלומים לספקים?

לכל מי שמנהל משק בית יש המון ספקים שנותנים לו שירותים (סוכן ביטוח, בנקים, שירותי כבלים, שירותי תקשורת ועוד). מתי בדקתם את ההסכמים שלכם עם הספקים לאחרונה?

אתם יכולים לחסוך הרבה כסף על ידי השוואת מחירים, תוך שאתם מוודאים שאתם משלמים את המחיר הנמוך ביותר על מוצרים ושירותים. גם כשאתם עומדים בפני רכישה גדולה, השוו מחירים לפני הרכישה וכך תהיו בטוחים שאתם משלמים את המחיר המשתלם ביותר.

אז חפשו הנחות, קופונים ואפשרויות זולות יותר, איפה שניתן.


תחסכו לרכישות גדולות

הרבה אנשים קונים בצורה ספונטנית ולא מתוכננת, גם כשמדובר על הוצאות גבוהות, כמו למשל – רכישת מחשב חדש לילד, טיול זוגי לחו"ל, קניית מקרר חדש ועוד. לפעמים מדובר בהוצאה של אלפיי שקלים ואפילו יותר.

ואיך הם משלמים על ההוצאות האלה – ככל הנראה שיפרסו לתשלומים קדימה או יגדילו את המינוס. מצב כזה הוא לא נכון למי שרוצה לנהל כלכלת משפחה בריאה ויציבה.

אני לא אומרת לכם לא לקנות ולא לטייל. אני רק אומרת, שתתכננו את זה מראש ותחסכו לזה כסף מראש. זה נקרא "דחיית סיפוקים". היכולת לדחות סיפוקים תעזור לכם להתנהל הרבה יותר טוב עם כסף.


הגבילו את הרכישות בתשלומים בכרטיס האשראי

בהמשך לטיפ הקודם, קניה בתשלומים היא האויב הכי גדול של מי שאוהב לבזבז כסף.

כשאין לכם כסף בבנק, אתם פשוט משלמים בתשלומים, בלי לחשוב האם אתם יכולים להרשות לעצמכם. אל תתפתו לקנות בתשלומים רכישות שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם, במיוחד על דברים שאתם לא באמת צריכים.


תחסכו כסף באופן קבוע

העברת כסף לקופות חיסכון בכל חודש תעזור לכם לבנות הרגלים פיננסיים בריאים.

גם אם זה יהיה סכום כסף נמוך יחסית, שאולי אתם חושבים שהוא לא משמעותי, אבל ברגע שתראו את קופת החיסכון שלכם גדלה לאורך הזמן, זה ייתן לכם חשק ומוטיבציה לחסוך יותר.

אתם יכולים לבצע הוראת קבע להפקדה של סכום כסף בחיסכון בכל חודש. בדרך הזו אתם לא חייבים לזכור לבצע את ההעברה.


אלה היו 10 הטיפים שיעזרו לכם לשפר את ההרגלים הפיננסיים שלכם ולנהל טוב יותר את הכסף שלכם בבית.


חברים, ניהול טוב של הכסף דורש תרגול.

אני יודעת שלנהל טוב את הכסף, מצריך לשנות הרבה הרגלים ולפעול בדרך שונה ממה שאתם רגילים. אז זה יכול לקחת זמן. אולי לא תצליחו לשנות את כל ההרגלים וליישם את כל הטיפים שנתתי לכם כאן, באופן מיידי, אבל אם כל פעם תעשו משהו אחד, לאט לאט תשנו עוד ועוד הרגלים ואתם תנהלו את הכסף שלכם טוב יותר באופן טבעי ורגיל וכך מצבכם הפיננסי יהיה טוב יותר.


בשורה התחתונה, או שאתם תנהלו את הכסף שלכם, או שהכסף ינהל אתכם. הדרך הטובה ביותר לבנות ביטחון פיננסי היא לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלכם ואז להכין תוכנית עבודה ולהיצמד אליה.


כל פעולה שתעשו עכשיו בתחום הכלכלי, תשמור עליכם, תשמור על הכסף שלכם ותביא אתכם לחוף מבטחים. היום ובעתיד!



אם אתם רוצים לשנות את ההרגלים הפיננסיים שלכם ולקבל כלים שיעלו אתכם על הדרך הנכונה לביטחון פיננסי,

אני מזמינה אתכם לקורס האינטרנטי החדש שלי –"סוגרים את החודש בפלוס – תוכנית הבראה של 30 יום לחשבון הבנק המשפחתי שלכם".

ההשקעה הסמלית בקורס - רק 189 ש"ח !!

מוזמנים לקבל פרטים נוספים בקישור הזה

(או להקליק על התמונה 👈)






מעניין אתכם לדעת איך לחסוך כסף בכל חודש ולהפסיק לחיות ממשכורת למשכורת? מוזמנים לצפות בהדרכה שהכנתי לכם.

לחצו על התמונה 👈




בהצלחה!!

אני כאן בשבילכם 🌺


מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי.


bottom of page